Wednesday, May 19, 2010

Trip On May~ wonderfultrip to Sabah~

Hye blogger! (2/2010)
Agak lama tak menulis & m'jenguk my luvly blog...aduyai! siyes lama kot..bukannye ape pOwn kesibukan melanda diri smenjak tukar department neh.. okie...bukan tu nk di kongsi disini
~Wonderful Trip to Sabah~
amat teruja nk ke KLIA walaupun neh bukan pertama kali pOwn ke Sabah, maybe pegi ramai2 kot!...naek bas eksekutif Universiti dari Opis terus ke KLIA...flight MH86 jam 12.00tghari tp we all dah bertolak dari jam 8.30 lagi...sampai di airport KKIA jam 2.30 ptg dan kami semua naek bas UMS terus ke best western hotel kinabalu daya (betul2 kt KK). Then after check in dan solat jamak, biasalah xtvt membebaskan diri utk semua delegasi!hahaha:)saat di tunggu pe lagi jln2 kt KK then aku n hubby tak lepaskan peluang ke Wisma Merdeka (shopping mall yg pertama wujud di KK before Center Point n latest One Borneo)

dari kiri : ziana, aien, Dr. Asiah, mem, liza

night @KK
mmg hujan rahmat....sepanjang kt KK rasanya setiap hari hujan. Mlm tu liza n family ajak aku n hubby join dia dinner kt pasar mlm dkt pasar filipine...murah2 sgt!nasi goreng RM.350 boleh share 2 org mkn sbb byk sgt2.
2nd d Sabah
pagi2 dah bangun sebab subuh di sini around 4.50 am jadinya sarapan pagi 7.00am. 8.30pagi kami semua dah naek bas eksekutif UMS utk bawa semua delegasi ke UMS..kami di bawa melawat muzium UMS, Galeri UMS, ke Pusat Kokurikulum n Pusat Sukan....after jln2 di UMS, kami semua ke One Borneo Sabah (the largest shopping mall in Asia) utk lunch dan "cuci2 mata"bhahaha....mlm hujan amat lebat dan aku n hubby keluar dgn ex-boss n wife utk dinner! best sgt dinner mkn ikan bakar, sotong n udang...(credit to boss sebab banje kami mkn..bhaha!)

@ UMS

3nd @Sabah
pagi2 dah ready nk pegi hotspring ranau n taman negara kundasang! dgr kta pemandu bas tuh jln gak nk kesana..(siyes jauh 2 1/2jam baru sampai). Puas jln2 di kundasang dan maen2 air panas kt hotspring, kami pun bertolak balik ke KK....sepanjang dlm bas semua tdo sbb mmg jauh perjalanannya dan letih bercampur lapo rasanye....otw balik singah lagi kt One Borneo (ada yg mkn, beli brg dan mcm2)...mlm ni aku follow hubby jumpa kwn dia( sama belaja kt UiTM Sabah dulu) yg keje kt UMS (hehehehe...kwn tu yg jemput kite org kt hotel then banje mkn malam kt Jesselton Point (mmg cantek tempat tu....mkn nasi btragasi (lupe dah...agak2 je namanye) kt Restoran Nasi Padang Bonda)... tq mr.suhaimie! lepas mkn2, kami dibawa meronda2 di penampang, likas, kompleks karamunsing, penat lah jugak mata nk memandangnye....hehehehe

@ Kinabalu Park ( atas aku n Bi, bawah bos n mem)hihihi

hihi=) lihatlah peta

@ranau hot spring

Tq mr suhaimie for dinner=) kawan Bi masa UiTM sabah

Sebelum balik, we all sempat la naik bot ke Taman Tunku Abdul Rahman Pulau Manukan. Sangatlah cantek air yang membiru dan mmg ramai sangat pelancong ke sini. Servey gak harga kt sini, mak aii mahalnye resort kt sini kalau tak silap RM1 ribu per night! tgok ler sendiri pic kitaorg kt bawah neh=)

senyum Bi=) nk take photo neh!

hihihi=) i pun nak posing gak Bi

Bos dgn Bi posing=) bos dari jauh nampak pewut...cover2 hihihi

me n lovely sista=)

sista, me n liza

Dengan penuh gembira, kami semuanya ke KK dan balik ke hotel untuk prepare nak balik semenanjung. Babai KK, sampai ketemu lain kali bah!

Dr. Asiah, liza n me in MAS KK-KLIA
MBA, zizi n abg wan

which one i want?FA bz menjual perfume in Flight

finally=) i beli estee lauder (^_^)