Friday, October 14, 2011

Beraninya CIPLAK!!!

Salam Jumaat buat semua rakan2 kak berry!
Al-kisah di pagi jumaat yang indah permai dan penghulu segala hari ini kami WARGA UTeM gempar bila staf UTeM berjaya mengesan dari laman sesawang Pusat Pengajian Tinggi lain yang secara terang-terangnya MENIRU/MENCIPLAK karya kreatif yang merupakan konsep MAJLIS KONVOKESYEN UTeM Ke-6 yang lalu. Pada awalnya, dimaklumkan bahawa cokmar UTeM yang menjadi lambang ISTIADAT Majlis Konvokesyen UTeM pun telah ditiru. Terang-terang dalam laman sesawangnya mengenai konsep warna, tulisan dan cokmar dijadikan konsep Konvokesyen mereka. Apakah?. So kak berry letakkan gambar laman sesawang mereka yer, walaupun terkini dengarnya telah mengubah konsep cokmar kepada mortarboard. Apapun, UTeM telah menyediakan segala bukti atas hak penciptaan ini. Tunggulah korang siaplah.
Asal

Baru ditukar beberapa minit yang lalu

Sesiapa yang nak tengok dari laman sesawang ASWARA boleh ke www.tonton.com.my, klik ke WHI episod 195 minit temubual 34:43 bersama Dekan Fakulti Teater ada menunjukkan laman sesawang ini sebelum ditukar kepada yang baru.

moral of story : Bukan senang nak senang dik oii (pereka grafik punya keja lah ni, ASWARA pasti akan ambil tindakan ke atasnya) suka-suka ciplak hak cipta Universiti lain dan claim hasil karya sendiri...Aduhai!!!

3 comments:

Perfumes Farm said...

hi,

Perfumes Farm is giving a voucher to all the participants of Perfumes Farm Contest as a token of thank you for participating.

As such, please email me at perfumesfarm@gmail.com to collect the voucher.

Dont forget to mention your name and put the link of the Perfumes Farm Contest entry in the email.

Thanks.=)

aien said...

thanks again for coming and giving me to collect the voucher.

Cik Amni said...

jap jap... serius ASWARA tiru? howaaaa... kata kreatif kan? hemm... yang meniru tu la yang tak bertanggungjawab..