Monday, December 27, 2010

Part 5 of Dis : International Conference Indonesia-Malaysia @Pekanbaru Riau Indonesia (10-12 Disember 2010)

Hye kawan2
Today aku ade Bengkel Balanced Scorecard & Perancangan Strategik 2011.
so walaupun BZ waktu terluang sket seblum mendapat panggilan pulau oleh B aku updated jap blogku yang sangat comel ini....huhu3x perasantan!
niway, spt yg aku bgtau dulu mmg Dis ni penuh dgn jadual kerja yg padat dan memadatkan. Tibalah masanya aku ke International Conference di Pekanbaru, Riau Indonesia...walaupun perjalanan hanya memakan masa 50minit tapi aku mmg teruja untuk melihat budaya dan kelainan negara orang. Ye lah jauh perjalanan luas pengalaman...betul tak?
Bestnye sampai jek kt sini kami semuanya menginap di Hotel Mutiara Merdeka PekanBaru antara hotel bertaraf 4 bintang di sana. Baguslah International Conference pun di adakan di hotel yang sama.



Jadual kami di sana mmg penuh, makan malam delegasi Malaysia di tempat istimewa yang dibelanja oleh Datuk Walikota Pekanbaru di PONDOK PATIN...nama pun dah membangkitkan selera....pehhh mmg terangkat makanan mmg sedap2, ikan patin, ayam goreng berempah, daging rendang, ikan masin, sambal terung, ulam2an dan yg bestnye aku minum jus apokat (alvokado) mmg pekat melekat sedapnya....B minum jus makisa dan ade juga yang minum jus pinang muda!peh, kt sana jusnye mmg murah2 ori x de campur2 mcm kt msia!.

Nanti upload pic kayh =...= dlm kamera lain! ^^^

Esoknya bermulalah International Conference yg membariskan pembentang2 kertas kerja dari Malaysia (Universiti Teknikal Malaysia Melaka), Universiti Lanchang Kuning,Universiti Riau dan Riau Lawyer Club. Banyak input baru dapat aku pelajari sepanjang berlangsung conference ini, dari segi penggunaan bahasa, ilmu pengetahuan dan pengalaman dapat dikongsi bersama....







kayhlah kawan2, nanti aku sambung lagi updated yer...aku stop dulu lah, nanti sambung ye papai =____=

No comments: